• وبلاگ : قصه بچه بسيجي
  • يادداشت : اجازه هست؟...
  • نظرات : 7 خصوصي ، 45 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    شهيد سليمان تي تي
    در بيست و ششمين روز از مرداد هزار و سيصد و بيست و چهار آقاي حسن تي‌تي و همسرش، سکينه فخاري، صاحب فرزندي شدند که نامش را سليمان گذاردند. سليمان شش ساله بود که به همراه خانواده از زادگاهش، لنگر به سمنان مهاجرت کرد. تا سال اول راهنمايي را در سمنان گذراند و سپس ترک تحصيل نمود. به قريه‌اش بازگشت و به کار کشاورزي مشغول شد.
    پس از مدّتي مجدداً به سمنان آمد و در کارگاه جوشکاري به کار مشغول شد. مدّتي نگذشته بود که به خدمت فراخوانده شد و دوران سربازي را در تهران گذراند. دوّمين ماه از بهار سال پنجاه و يک با بهار زندگي سليمان همزمان شد و با خانم ام‌کلثوم تي‌تي‌يان ازدواج کرد. براي تأمين معاش خانواده مدّتي نيز به بنايي پرداخت. مدّت کوتاهي پس از آن به عنوان کارمند رسمي جذب بانک مرکزي تهران شد.
    همزمان با کار اداري به فعاليت‌هاي ضد رژيم مي‌پرداخت و در پخش اعلاميه و تظاهرات عليه رژيم شاهنشاهي شرکت فعّال داشت. وي پس از پيروزي انقلاب و با شروع جنگ تحميلي در يکي از مراکز نظامي ثبت‌نام نمود. دوره‌ي آموزشي را گذراند و سپس به منطقه‌ي جنوب اعزام شد.
    مدّتي از دفاع وي در برابر دشمنان بعثي نگذشته بود که در شانزدهم ديماه پنجاه و نه در منطقه‌ي هويزه به شهادت رسيد. از اين شهيد بزرگوار سه فرزند به يادگار مانده است. گلزار شهداي هويزه سال‌هاست پيکر اولين شهيد سمنان، سليمان تي‌تي را در آغوش گرم خويش گرفته است.
    پاسخ

    ممنونم